25 års dagen snart slut!

  • Ja då kan jag här nu stolt presentera mig själv, 25 år gammal har jag lyckats bli.
    Känns faktiskt rätt bra nu när jag gett det en närmare eftertanke. Jag har hunnit med mycket under
    mina 25 år. Hur många tror ni de är som lyckats få två vackra söner o en underbar sambo när man bara är 25år ? Inte så vanligt nu förtiden. 
    Dagen har i allafall varit bra, trots lite huvudvärk o halsont. Fick sovmorgon efter att gårdagen bjöd på
    skrik o åter skrik från Elias mellan 18.30-23.30,kände mig så maktlös, lillkillen ville ingenting, men när Kibbe tog honom o la honom på sitt bröst i sängen o då tystnade han och somnade o sover gott hela natten med 2 små korta avbrott för att äta. Vad gjorde jag för fel de andra
    5 timmarna?
    Vid lunch så fick jag ett sms där de stod att de gick bra att hämta ut min födelsedagspresent på posten, önskade mig pengar av alla så jag fick ihop en bra slant för att kunna köpa mig en Canon Eos 1000D


    Samtidigt kom pappa förbi för att gratulera o samtidigt kunde testa o trixa med kameran, min pappa är som bekant en kanonbra fotograf o har haft med sina bilder i flera tidningar, jag hoppas att mina gener kan resultera i lika bra bilder!
    Sen kom farmor & farfar för att lämna en blomma, de fick samtidigt chans att gosa lite med Elias som somnade gott i farmors famn.


    Sen var de dags för mig att sätta igång med maten, min favorit. Kycklinggratäng med rökt skinka o ris, Ljuvligt och så enkelt o snabbt att göra.


    ¤ Skär kycklingfiler på längden o lägg i en ugnssäker form
    ¤ Blanda cream freich med rökt strimmlad skinka, riven ost, dijon senap, salt,peppar, vitlökspulver.
    ¤ Lägg blandningen ovanpå kycklingen o strö över lite permesanost o feta ost
    ¤ In i ugnen på 200 grader i ca 25-30 min
    Servera med ris & sallad.


    Sen kom Mamma & Catta med barnen hit o åt middag. Vi lekte lite med den nya kameran, men utan att ställa in den med några inställningar, så bilderna kunde väl ha blivit lite bättre.
    Så på kvällen satt jag & Kibbe o tittade igenom hela instruktionsvideon man fick tilll för att försöka bli en aningens smartare med alla funktioner.

    Så nu ska de fotas, om bara solen skulle vilja visa sig så hade de blivit riktigt vackra höstbilder!




    Så ja, nu är de bara 10 minuter kvar av dagen o jag ska försöka få ett par timmars sömn.

    Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0